تماس10الی22 (هفت روز هفته) 09192374123

پیمانکاری ساخت ویلا ویژه محدوده سهیلیه،کردان

محاسبه هزینه ساخت ویلا در سهیلیه،کردان+ تعرفه خدمات

خیلی از ما تمایل داریم به‌جای خرید ویلای آماده یه ویلا با علایق وسلایق خودمون بسازیم ،ویلایی که در تمام مراحل ساختش حضور داشته باشیم و خیلامون راحت باشه از جایی که قراره توش زندگی کنیم یا اوقات فراقت خود وخانوادمون را توش بگذرونیم.

2 روش کلی جهت محاسبه هزینه ساخت ویلا در سهیلیه وکردان وجود دارد که در ادامه در مورد مزایا ومعایب هر یک توضیح خواهیم داد تا بتوانیم در انتخاب گزینه مناسب شما را همراهی کنیم

لازم به ذکر است با توجه به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی گروه مشاورین زمین صرفه از روش دوم(مدیریت پیمان)اقدام به ارائه خدمات  ساخت ویلا نموده  ودر انتهای این مقاله تعرفه انجام خدمات مدیریت پیمان توسط گروه مشاورین زمین بیان شده است

روش اول روش کلید تحویل

در شمار زیادی از پروژه ها، کارفرما تمایل دارد بدون دخالت در جزئیات ریز قیمت ها و مسائل اجرایی، انجام پروژه را به یک  پیمانکار واگذار کند که این قیمت بر اساس قیمت های واحد پایه نمی باشد ، بلکه به صورت کای عنوان شده  و پرداخت ها بر اساس درصد اجرا  شده صورت می گیرد. در نتیجه در طول اجرای پروژه بسیاری از مسائل و مشکلات بین کارفرما و پیمانکار پیش نمی آید و پیمانکار صرفا در فکر اجرای پروژه طبق قرارداد بوده و دنبال حجم عملیات و کمیت آن ها نیست. به این نوع قراردادها “کلید تحویل” گفته می شود.

در روش  کلید تحویل و یا کنتراتی  طبق یک قرار داد بین صاحب زمین وسازنده میباستی تمام موارد مورد توافق بین سازنده وصاحب ملک در متن قرارداد ذکر شده ،سازنده متعهد میشود در اضای دریافت مبلغی به اضای هر متر مربع بنای مورد نظر صاحب ملک را طبق قرارداد ساخته و در موعد ومهلت مقرر تحویل نماید.هزینه ساخت در این روش با توجه به خواسته های مشتری از متری 7 میلیون شروع شده و تا متری 12 ساخته خواهد شد

موارد کاربرد روش مقطوع یا کلید تحویل

در مواردی که کارفرما تمایل ندارد وارد جزئیات ریز قیمت ها و مسائل اجرایی گردد و بازار ساخت ساز از ثبات نسبی برخوردار است قراردادهای کلید تحویل کاربرد دارند. در این روش تمامی مشخصات و جزئیات نهایی پروژه می باید در زمان عقد قرارداد، یعنی ابتدای پروژه، مشخص شده باشد زیرا پس از عقد قرارداد امکان تغییر در بخش یا قسمتی از پروژه فقط با رضایت پیمانکار امکان‌پذیر است. شرایط و زمان های پرداخت در ابتدای قرارداد ذکر می شود و برای  انجام کارهای مختلف متفاوت است.

مزیت های روش مقطوع یا کلید تحویل

  1.  به دلیل مشخص بودن تمام جزئیات پروژه در زمان عقد قرارداد نیازی به هماهنگی های زمان بر بین کارفرما و پیمانکار وجود ندارد و بر سرعت کار افزوده می گردد.
  2. قیمت پروژه به صورت مقطوع در ابتدای پروژه بسته می شود و تمامی نوسانات بازار را پوشش می دهد و کاهش و یا افزایش قیمت ها تاثیری بر مبلغ پرداختی کارفرما به پیمانکار ندارد.
  3.   کارفرما از جزئیات کاری و مشکلات به دور می ماند و مسئولیت تمامی عوامل اجرایی و مصالح و پرداخت های جزء به عهده پیمانکار است.
  4.  صورت وضعیت ها در این روش بسیار ساده و بررسی آنها آسان می باشد از این رو روابط مالی بین کارفرما و پیمانکار از مشکلات دیگر روش ها به دور می ماند.

معایب روش مقطوع یا کلید تحویل

  1. در این روش به علت بسته بودن قرارداد می بایستی تمامی جزئیات نهایی مورد نیاز مشتری در ابتدا و پیش از اجرای پروژه از سوی مشتری مشخص شده باشد.
  2. به علت بسته بودن قرارداد امکان تغییر در کل یا بخشی از پروژه عملا وجود نخواهد ندارد.
  3. در زمان هایی که بازار نوسانات غیر عادی دارد معمولا پیمانکار دچار مشکل شده و عملیات پروژه متوقف می گردد.
  4.   تعداد پرداخت های کارفرما در این روش نسبت به روش های دیگر معمولا کمتر و مبالغ آن ها بیشتر است.
  5. در صورت عدم تامین منابع مالی از سوی کارفرما با توجه به مبالغ بالای قرارداد خسارات زیادی متوجه کارفرما می گردد و عملا توقف قرارداد امکان‌پذیر نمی باشد.

روش دوم:روش پیمان مدیریت(یا مدیریت ساخت درقبال دریافت درصدی کارمزد)

در این روش پیمانکار اصلی به عنوان مدیر طرح برای اجرای مفاد قرارداد از سوی کارفرما منسوب می گردد و در ازای آن درصدی از مخارج کل و یا مخارج قسمتی از پروژه را به عنوان حق‌الزحمه دریافت می نماید. مدیر طرح به عنوان امین و وکیل کارفرما با اطلاع وی اقدام به خرید مصالح و گزینش پیمانکاران می نماید و به همین منظور مبلغی را، در ازای ارائه تضمین، به عنوان تنخواه از کارفرما دریافت می نماید و با ارائه صورت های هزینه شامل هزینه های جاری پروژه و حق‌الزحمه مدیر پس از کسر سپرده حسن انجام کار، حداکثر تا سقف مبلغ تنخواه و در بازه های زمانی ماهیانه و یا مدت کوتاه تر، اقدام به اخذ وجوه هزینه شده از کارفرما می نماید.

موارد کاربرد روش پیمان مدیریت

این روش در شرایطی که بازرا دارای نوسانات شدید و ساخت وساز های نسبتا کوچک متداول است. بدین صورت که در صورت کاهش هزینه هادستمزد مدیر طرح کاهش و در صورت افزایش قیمت ها افزایش می یابد.  در حالت هایی نیز که صاحب ملک قصد اعمال تغییرات در بخش های مختلف اجرایی در حین اجرای پروژه را دارد این روش کاربرد دارد.

مزیت های روش پیمان مدیریت

  1. شناور بودن  حق‌الزحمه پیمانکار،در بازارهای دارای نوسانات شدید شرایط مطلوبی را برای اجرای به موقع و با کیفیت بنا به وجود می آورد.
  2. کارفرمایانی که علاقه دارند در جریان تمامی مراحل اجرای پروژه بوده و اعمال نظر نیز نمایند در روش پیمان مدیریت این امکان برای آنها وجود دارد.
  3. کارفرما می تواند در روند اجرای کار تغییراتی را در پروژه اعمال کند در صورتی که در دیگر روش ها به علت بسته بودن قراردادها امکان این تغییرات وجود ندارد.
  4. در این روش پرداخت هزینه های اجرای پروژه در بازه های زمانی کوتاه تر و به صورت مبالغ کمتربه پیمانکار با توجه به پیشرفت پروژه دریافت می شود.
  5. در صورت تصمیم به توقف پروژه در حین اجرای کار به دلایلی نظیر عدم ثبات بازار و یا عدم امکان تامین مالی پروژه خسارات بسیار کمتری نسبت به دیگر حالت های قرارداد متوجه صاحب ملک (کارفرما)خواهد بود.

چند نکته قابل توجه

2 عامل مهم تاثیر گذار در محاسبه قیمت ها

  • هزینه نظارت و طراحی مهندسی (به طور قطع حدود 99در صد از سازه های ویلایی منطقه بدون نظارت مهندسین ساختمان صورت می پذیرد.و عموما سازنده ها بیشتر به فکر منافع وکسب سود خود میباشند ومشتریان نیز بیشتر شیفته جذابیت های ظاهری ویلا های ساخته شده میباشند و کاهش هزینه ها می باشند)
  • هزینه متریال به کار رفته برای هر کار متفاوت است(برای مثال قیمت یک سنگ برای استفاده در نما متری 150هزار تومان و قیمت سنگ آنتیک دیگر متری 4 میلیون تومان)
  • پیمانکاران متعددی در منطقه وجود داشته که به صورت تجربی و بدون استفاده از حضور یک مهندس باتجربه ساختمان و نظارت وی  اقدام به ساخت ویلا میکنند که ممکن است این امر در آینده تبعات جبران ناپدیری داشته باشد

طبیعی است  حذف و یا کمبود هر یک از عوامل فوق موجب کاهش هزینه های ساخت خواهد شد .

گروه مشاورین ما با استفاده از تجربه کارشناسان خبره و مهندسین باتجربه و در راستای احترام به مشتریان گرامی اقدام به ارائه خدمات مهندسی در سطح مناطق سهیلیه ،کردان نموده است 

خدمات قابل ارائه توسط گروه مشاورین زمین

1) ارائه خدمات پیمانکاری ساخت ویلا

2)ارائه خدمات پیمانکاری ساخت استخر و تجهیزات مربوطه

3)ارائه خدمات ساخت  سیستم های روشنایی

4)ارائه خدمات محوطه سازی

5)ایجاد فضای سبز, محوطه سازی, درخت کاری و گل کاری

6)تهیه نقشه ساختمان با مدرنترین و جدید ترین متد روز

7)طرح, اجرا و نظارت پروژه های ساختمانی

جهت اطلاع از تعرفه خدمات مدیریت پیمان توسط گروه مشاورین املاک زمین

 با شماره 09389112383تماس بگیرید 

به بحث وارد شوید

یک دیدگاه در “پیمانکاری ساخت ویلا ویژه محدوده سهیلیه،کردان”

  • محمد مسلمی

    سلام الان قیمت ساخت با پیمان مدیریت چطور هست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر

      سلام وقت بخیر
      همان طور که در متن توضیح داده شده هزینه این روش به صورت هزینه ساخت (مصالح ومتریال استفاده شده،کارگر)+درصد پیمانکار محاسبه شده که البته با توجه به تجربه رضایت مشتریان از کیفیت ساخت در این روش بسیار بالا خواهد بود
      چنانچه از پیمانکاران تجربی منطقه استفاده شود 15درصد هزینه پیمان خواهد شد
      و در صورت تمایل به اجرا توسط مهندس باتجربه (پایه یک از تهران)20درصد خواهد شد
      جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

      پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه
مشاوره رایگان