تماس10الی22 (هفت روز هفته) 09192374123

کدرهگیری درفرایند معاملات خرید ملک ،ویلا،زمین

کدرهگیری

کد رهگیری چیست؟

در سال‌های گذشته قراردادها و معاملات ملکی به‌صورت دست‌نویس مابین طرفین نزد مشاورین املاک نوشته و تنظیم می‌شد که از سال ۱۳۸۷ فاقد اعتبار شد.

از آن زمان دولت برای گرفتن آمار تعداد معاملات و سطح قیمتی ملک بخش‌نامه‌ای صادر کرد که طی آن تمام نقل و انتقالات و معاملات ملکی به‌صورت هوشمند در سامانه معاملات مسکن ثبت شود.

طبق قانون مشاورین املاک از تنظیم قراردادهای دست‌نویس قدیمی منع شدند.

قراردادی امن و معتبر که تمام اطلاعات طرفین و ملک، مشخصات کلی، کد پستی و آدرس کامل در سامانه ثبت املاک کشور ثبت می‌شود.

در صورت صحیح بودن معامله و صحت اشخاص، یک کد ۱۳ رقمی مختص این قرارداد توسط سامانه ایجاد می‌شود که در برگه‌ی چهارم قرارداد سمت چپ قرارداد.

گرفتن کدرهگیری در تمامی قراردادها اجباری است، حتی برای رهن و اجاره نیز کدرهگیری اختیاری نیست بلکه اجباری است؛ این کد پس از ثبت قرارداد از طریق پیامک برای فروشنده و خریدار و یا مالک و مستأجر ارسال می‌شود.

کد رهگیری ویلا

خرید ویلا در کردان

مزایای کد رهگیری

ارزش و منفعت دریافت کدرهگیری برای هر دو طرف است اللخصوص خریدار که این ارزش‌ها شامل: اعتبار و اصالت کد پستی، صحت و تأیید هویت شناسنامه‌ای طرفین، تضمین امنیت معامله، پیگیری آسان در مراجع قانونی، استعلام راحت از شهرداری بابت وضعیت ملک، تخلیه سر موعد، جلوگیری از فسخ قرارداد و پشیمانی توسط فروشنده و درنهایت حس اطمینان خاطر می باشد.

استعلام کد رهگیری

به دو شیوه می‌توان کدرهگیری را پیگیری و استعلام نمود:

درروش ساده‌تر و معمول‌تر شما می‌توانید کد ملی یکی از طرفین قرارداد به همراه کد رهگیری قرارداد مربوطه را به شماره ۱۱۰۲۰۳۰۰۰ ارسال کنید.

در صورت دسترسی به اینترنت روش دوم مورداستفاده قرار می‌گیرد، شما وارد سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور می‌شوید و در قسمت استعلام کد رهگیری، کد ملی یکی از طرفین و کد رهگیری قرارداد خود را وارد نموده و استعلام نمایید.

کدرهگیری درفرایند معاملات خرید ملک ،ویلا،زمین 1

zamiin با سابقه ترین سایت در حوزه خرید و فروش ملک در تمامی مناطق کردان.بررسی قیمت زمین در کردان و فروش زمین در منطقه کردان

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
مشاوره رایگان