تماس10الی22 (هفت روز هفته) 09192374123

از صفر تا صد خرید ویلا

ویلای زیبا لوکس

 ویلای خوب

خرید ویلا و ویلاداری در مناطق خوش آب و هوا از دیرباز وجود داشته، اما این روزها تا حدودی با افزایش روبه‌رو بوده است. از دلایل این افزایش می‌توان به آلودگی هوا، شلوغی، ازدحام و فشارهای زندگی شهری اشاره کرد. دلایلی که می‌تواند افراد را به خرید ویلا و مهاجرت به مناطق ویلایی‌نشین یا مسافرت‌های گاه و بی‌گاه به این مناطق ترغیب کند. اما خرید ویلا به راحتی خرید آپارتمان نقلی نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس‌اندازتان را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به چنین نکاتی بپردازیم.

خرید ویلا در کردان

چرا خرید ویلا ؟

دلایل متعدد اقتصادی باعث شده در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن رونق خاصی داشته باشد. با توجه به تورم‌های شدید در این سال‌ها بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند که اگر به دقت ویلای موردنظرشان را انتخاب کنند سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود.

اما مسائل اقتصادی تنها دلیل رونق خرید و فروش ویلا در سال‌های اخیر نیست. زندگی شهری روز به روز سخت‌تر می‌شود. کلان‌شهرها هر روز گسترده‌تر، شلوغ‌تر و پرازدحام‌تر می‌شوند. آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز در این چند سال چند برابر شده است. تمام این موارد می‌تواند موجب شود افراد از شهرها فراری باشند و به مناطق بکر، خلوت و آرام‌تر روی بیاورند. حتی اگر افراد به خاطر شغلشان نتوانند در مناطق ویلایی زندگی دائمی داشته باشند، ترجیح می‌دهند خانه‌ای در این مناطق داشته باشند که هر وقت به تعطیلات خوردند یا خواستند چند روزی را به دور از هیاهو و جنجال شهر سپری کنند، به آنجا بروند.

ویلای شهرکی یا مستقل؟

ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته می‌شود که در کنار مجموعه‌ای از ویلاها احداث می‌شوند. نقطه‌ مقابل این نوع ویلاها، ویلای مستقل است که سازنده در زمین خودش به صورت مستقل ویلایی منفرد برای خودش می‌سازد. هر کدام از این نوع ویلاها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع جستجو ببینید ویلای شهرکی مناسب شماست یا ویلای مستقل. شهرک‌های ویلایی معمولا نگهبان 24 ساعته دارند که امنیت شهرک را تأمین می‌کنند.

اگر به موضوع حریم شخصی اهمیت می‌دهید ویلای مستقل انتخاب مناسب‌تری برای شماست. به هر حال ضرب‌المثل «چهاردیواری، اختیاری» در مورد این نوع ویلا بیشتر صدق می‌کند. ضمن اینکه مطمئنا فضای ویلای مستقل آرام‌تر از ویلای شهرکی است.

در مجموع پیش از خرید ویلا باید معایب و مزایای ویلای مستقل و شهرکی را سبک سنگین کنید و ببینید کدام‌ یک برای شما مناسب‌تر است.

ویلای فلت، دوبلکس یا تریپلکس؟

ویلاهای معمول در ایران به یکی از سه شکل فلت (ویلاهای یک طبقه با دو یا سه خواب)، دوبلکس (ویلاهای دو طبقه) و تریپلکس (ویلاهای سه طبقه با سه تا شش خواب) ساخته می‌شوند. هرکدام از این ویلاها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و نمی‌توان حکمی کلی صادر کرد که کدام یک از دیگری بهتر است.

اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت دارید مطمئنا ویلای فلت مناسب شماست. اما اگر خانواده‌تان شلوغ است یا قصد دارید اکثرا با دوستان و آشنایان به ویلا بروید، مطمئنا به فضایی بزرگ‌تر نیاز دارید. از طرفی درست است که ویلاهای دوبلکس و تریپلکس فضای بزرگ‌تری دارند، اما در عوض هزینه تعمیر، نگهداری، سرمایش و گرمایششان نیز بسیار بیشتر است.

ویلاهای تریپلکس به خاطر ارتفاعشان معمولا چشم‌انداز بهتری را به ساکنین خانه ارائه می‌دهند، اما در ویلاهای فلت باید قید تماشای مناظر طبیعی از ارتفاع را بزنید.

اما نکته‌ مهم این است که از قبل دقیقا هدفتان را از خرید ویلا مشخص کنید. اگر ویلای دوبلکس یا تریپلکس بخرید ولی از اکثر فضای آن استفاده نکنید هم موقع خرید هزینه‌ بیشتری متقبل شده‌اید و هم هزینه‌ قبض‌های ویلایتان سر به فلک می‌کشد. در نقطه‌ مقابل اگر بعد از خرید ویلا بفهمید محیط آن برایتان کوچک است و به ویلای بزرگ‌تری نیاز داشته‌اید، مجبور به فروش و تعویض آن می‌شوید که می‌تواند هزینه‌هایی اضافی را به شما تحمیل کند.

چه ویلاهایی را نخریم؟

هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.

  • سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا بر روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.
  • پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند. حالا که قرار است هزینه کنید بهتر است ویلایی بدون‌ خطر بخرید.
  • قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید. این ویلاها می‌توانند از نظر امنیتی مشکل‌ساز باشند.
  • قبل از خرید مطمئن شوید که ویلای موردنظر در محیطی پر سر و صدا قرار ندارد. مطمئنا ویلاهایی که کنار ورزشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی یا نزدیک مدارس هستند آن آرامشی را که شما به دنبالش هستید ندارند.
  • به ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند بدبین باشید. این ویلاها معمولا مشکلات مالکیتی یا کاربری زمین دارند. اگر هم تصمیم به خرید این نوع ویلاها گرفتید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی متوجهشان نباشد.

 

سایت زمین با سابقه ای چند ساله به یکی از معتبر ترین سایت ها در حوزه ملک تبدیل شده و توانسته نظر افراد زیادی را جلب خود کند. بررسی قیمت زمین در کردان و همچنین فروش زمین در محدوده کردان کرج

مشاوره رایگان

گروه مشاورین زمین در تمامی فرایند جستجو یا خرید ویلای مناسب با نیاز های شما همواره در کنار شما خواهد بود

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
مشاوره رایگان